header site 1403

×

پیام

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 495

نشست خبری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار شد

نشست خبری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار شد
با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش نشست خبری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در سالن اجتماعات اداره کل نوسازی مدارس برگزار شد.
 
760 14030230 3 نشست خبری
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، امروز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، نشست خبری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار شد.
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سوم خرداد سال جاری و با بیان اینکه مجمع خیرین در خط مقدم پیشرفت کشور قرار دارند، اظهار کرد: خیرین با اقدامات خود در حال تحقق عدالت آموزشی در مدارس هستند و بدون شک با کمک آن‌ها می‌توانیم ایران قوی با دانش‌آموزان قوی داشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای تعداد ۴۲۵ پروژه خیرین مدرسه‌ساز در استان اصفهان، افزود: از این تعداد نزدیک به ۸۳ درصد توسط خیرین احداث خواهد شد و اعتبارات ۱۵۰ پروژه از هزینه‌های منابع دولتی طی سال جاری تأمین می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: براساس برنامه هفتم توسعه و منابع مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳، برای طرح‌های ملی و استانی اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است که با تخصیص آن‌ها، امیدواریم بیش از این شرمنده خیرین و دانش‌آموزان استان نباشیم.
وی تعداد کلاس‌های درس استان اصفهان را ۳۰ هزار کلاس برشمرد و گفت: از این تعداد، نزدیک به ۱۰ هزار کلاس نیازمند بازسازی‌، نوسازی و بهسازی است، لذا این امر مهم در دستور کار سازمان نوسازی مدارس و مجمع خیرین است تا طی جمع‌آوری کمک‌های خرد، هزینه‌ها در جهت تجهیز و تعمیر مدارس استفاده شود.
مجتبی ملااحمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز درباره انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی برای تجهیز هنرستان‌ها در این جشنواره افزود: ۷۰ درصد خیرین مدرسه ساز استان، عضو اتاق بازرگانی هستند، از این‌رو ۱۰۰ هنرستان در کنار یکصد واحد صنعتی استان با تاکید بر موضوع مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی احداث و تجهیز خواهد شد.
وی رویکردهای نوین جذب مشارکت را از محورهای بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز دانست و گفت: جامعه خیرین، حلقه واسط حاکمیت و مردم است، از این‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها باید خیرین به مردم معرفی و تکریم شوند تا موجب شناخت بیشتر شهروندان نسبت به امر مدرسه‌سازی، مدرسه یاری و تشویق آحاد جامعه در مشارکت اجتماعی شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان بهره‌مندی از مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را یکی از رویکردهای اساسی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز دانست و اظهار کرد: امروز نیاز جدی در مدرسه سازی و مدرسه یاری برای صنایع به ویژه صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی مشهود است، هرچند فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان، مشارکت خوبی در مدرسه سازی داشته‌اند.
وی پیرامون ضرورت تغییر و به روز رسانی رویکرد جلب مشارکت مجمع خیرین با وجود هزینه‌های هنگفت مدرسه‌سازی، افزود: در این مسیر نیازمند شیوه‌های جدید جذب مشارکت هستیم، از این‌رو احداث مدارس چند خیری یا نیک اندیشان از راهکارهای بسیار تأثیرگذار در جلب این مشارکت‌ها است که در استان تا کنون ۳۴ مدرسه چند خیری در حال اجراست. مدارس نیک‌اندیشان، حس عمومی برای ساخت مدرسه را برای تمام اقشار جامعه در هر سطح مالی فراهم می‌کند.
همچنین محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت خیران در حوزه تجهیز مدارس، تصریح کرد: نیاز مدارس به تجهیزات نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و اگرچه بخش عمده این نیازها توسط دولت تأمین می‌شود، با این حال نیاز داریم که خیرین به این مسئله نیز ورود کنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه طی بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه ورزشی در کمتر از ۲ سال، سرانه ورزشی دانش‌آموزان از ۱۲ متر به ۲ متر می‌رسد، گفت: از ۳۰ هزار کلاس درس، ۱۰ هزار کلاس در سطح استان اصفهان نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.
 
760 14030230 1 نشست خبری

آخرین به روز رسانی سایت

«
»

آدرس بر روی نقشه

 

آمار بازدید

امروزامروز424
دیروزدیروز1284
هفته جاریهفته جاری284
ماه جاریماه جاری38574
کل بازدیدکل بازدید2170215

اطلاعات تماس

اصفهان ، خیابان باغ گلدسته ، روبروی بازار هنر ، اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان
031-32222889
031-32223092
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید