header site 1402
29
اسفند1402
پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال نو

پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به مناسبت فرارسیدن سال نو

21
اسفند1402
کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در ناحیه ۶ اصفهان به زمین زده شد

کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در ناحیه ۶ اصفهان به زمین زده شد

19
اسفند1402
مدرسه دکتر آرینا یعقوبی ناحیه ۴ اصفهان افتتاح شد

مدرسه دکتر آرینا یعقوبی ناحیه ۴ اصفهان افتتاح شد

16
اسفند1402
نوسازی مدارس اصفهان حائز رتبه برتر اجلاس استانی نماز شد

نوسازی مدارس اصفهان حائز رتبه برتر اجلاس استانی نماز شد

16
اسفند1402
توسعه ۱۲کلاس در مجتمع آموزشی اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان

توسعه ۱۲کلاس در مجتمع آموزشی اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان

15
اسفند1402
کاشت نهال توسط مدیرکل و کارکنان نوسازی مدارس استان اصفهان

کاشت نهال توسط مدیرکل و کارکنان نوسازی مدارس استان اصفهان

14
اسفند1402
توزیع تجهیزات آموزشی و پرورشی برای ۸۰۰۰ دانش آموز هنرستانی استان

توزیع تجهیزات آموزشی و پرورشی برای ۸۰۰۰ دانش آموز هنرستانی استان

13
اسفند1402
مدرسه ۶ کلاسه شهدای شهراب زواره افتتاح شد

مدرسه ۶ کلاسه شهدای شهراب زواره افتتاح شد

10
اسفند1402
دعوت مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان برای حضور پرشور در انتخابات

دعوت مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان برای حضور پرشور در انتخابات

07
اسفند1402
تفاهم نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای خرمنان تیران و کرون امضا شد

تفاهم نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای خرمنان تیران و کرون امضا شد

05
اسفند1402
کلنگ مدرسه روستای باقرآباد اردستان به زمین زده شد

کلنگ مدرسه روستای باقرآباد اردستان به زمین زده شد

05
اسفند1402
پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان به مناسبت روز مهندس

پیام تبریک مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان به مناسبت روز مهندس

«
»
14020915 Madares Fereydonshahr
tele0002
 
×

پیام

PLG_KUNENADISCUSS_DEPENDENCY_FAIL
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 496

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اعلام اینکه در بهمن ماه امسال 25 پروژه آموزشی و پرورشی تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان می شود، گفت: این پروژه ها شامل 155 کلاس درس با 25 هزار و 400 متر زیربنا و هزینه 30 میلیارد تومان به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس، سید مهدی میربد در گفت و گوی اختصاصی با  برخی اصحاب رسانه ، با اشاره به تحصیل بالغ بر 900 هزار دانش آموز در سطح استان اصفهان، اظهارکرد: با توجه به دغدغه ایمنی مدارس و فعالیت ها برای استحکام و ساخت و ساز مدارس، در دو موعد مهم یعنی شروع سال تحصیلی و ایام الله دهه فجر افتتاح پروژه های آموزشی و پرورشی در استان داریم، البته در طول سال و حتی تابستان نیز ساخت مدرسه داریم، ولی بهره برداری رسمی از پروژه ها در این دو موعد است.

میربد به افتتاح 93 پروژه در شروع سال تحصیلی 98 اشاره کرد و افزود: با پروژه هایی که در دهه فجر امسال افتتاح می شود، درمجموع 118 پروژه با 637 کلاس درس و 120 هزار مترمربع زیربنا در سطح استان به بهره برداری رسیده که همزمان با تخریب برخی بناهای غیرایمن بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به برنامه ریزی برای مهر سال آینده اشاره و تصریح کرد: ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی و پرورشی وظیفه ماست، ولی می بایست همراه با کارهای جدید و نوآوری باشد.

حذف کلیه بخاری های نفتی از مدارسی که زیرساخت گازرسانی دارند

وی درخصوص استانداردسازی سیستم های گرمایشی در مدارس سطح استان گفت: با شروع سال تحصیلی 98، بخاری های نفتی در کلیه مدارسی که زیرساخت گازرسانی در محل وجود داشت به طور کامل جمع آوری شد، به طوری که الان هیچ مدرسه ای که علمک گاز در محل وجود داشته باشد، ولی بخاری نفتی داشته باشد در استان نداریم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه 42 کلاس درس در سطح استان اصفهان زیرساخت گازرسانی ندارند که عمدتاً در مناطق روستایی و غرب استان واقع شده اند، افزود: برای این مدارس نیز برنامه ریزی هایی داشته ایم، به طوری که بعضی از این مدارس با یکی دو کلاس، برق دارند و از رادیاتورهای برقی روغنی برای گرمایش آنها استفاده می کنیم، همچنین برای مدارس دیگری که بیش از دو یا سه کلاس درس دارند نیز از سیستم حرارت مرکزی با مشعل های دوگانه سوز استفاده می کنیم که ایمن هستند.

حذف تمام بخاری های نفتی از مدارس استان از مهر 99

وی با اعلام اینکه مهرماه آینده هیچ بخاری نفتی در کلاس های درس استان نخواهیم داشت، گفت: این مدارس چه زیرساخت لازم را داشته و چه نداشته باشند دیگر از بخاری نفتی استفاده نخواهند کرد، البته این موضوع همکاری آموزش و پرورش را نیز می طلبد که بدون هماهنگی از وسایل گازسوز استفاده نکنند، چراکه هرگونه استفاده از وسایل غیراستاندارد گرمایشی ممنوع و مسئولیت استفاده از آن به عهده خودشان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش درخصوص مدارس سنگی در استان نیز گفت: در مجموع 46 مدرسه سنگی در استان داریم که 39 مدرسه دایر و 7 مدرسه خالی است.

وی با اشاره به اینکه 30 مدرسه سنگی در منطقه فریدونشهر واقع شده، خاطرنشان کرد: مدارس سنگی وجود دارند که اصولی ساخته شده اند، اما منظور ما از مدارس سنگی مدارسی است که دیوارهای سنگی با ملات گل دارند و باید برچیده شوند.

جمع آوری مدارس خشت و گلی در استان از مهر 98

میربد با بیان اینکه با شروع مهر امسال مدارس خشت و گلی در سطح استان جمع آوری شد، افزود: در دهه فجر امسال جشن جمع آوری مدارس خشت و گلی را در استان داریم، این درحالی است که حذف مدارس سنگی غیرایمن را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه استاندارد سازی سیستم های گرمایشی فقط به معنای حذف بخاری نفتی از کلاس های درس نیست، تصریح کرد: 9 هزار کلاس درس و 12 هزار فضای آموزشی و پرورشی در سطح استان داریم که به طور مستمر و براساس اولویت تعداد دانش آموز بیشتر، مقطع دبستان و جنسیت دانش آموزان اقدام به استاندارد سازی سیستم های گرمایشی آنها می کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان درخصوص مدارس کانکسی نیز اظهارکرد: به علت جمعیت کمتر از 5 نفر دانش آموزان و دوری مسافت در برخی از نقاط استان از کانکس استفاده کرده اند، به طوری که هم اکنون حدود 50 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز داریم که برخی سنگی و کانکسی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 17 فضای کانکسی داریم که بیشتر در منطقه فریدونشهر و غرب استان واقع شده، افزود: با اعتبارات دولتی و کمک خیرین تلاش می کنیم براساس اولویت این تعداد فضای آموزشی کانکسی به نصف کاهش یابد.

میربد با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان سمیرم نه مدارس خشتی و نه بخاری نفتی داریم، اعلام کرد: 20 پروژه فعال آموزشی و پرورشی در سمیرم داریم، این درحالی است که 70 تا 75 درصد فعالیت ها یا با مشارکت خیرین و یا توسط خیرین انجام می شود، به طوری که نیازها را به خیران اعلام کرده ایم و در حال مشارکت برای برطرف کردن نیازها هستند.

اتمام پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه های خیر ساز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیاست مهم این اداره کل از مهرماه 97 را اتمام پروژه های نیمه تمام با اولویت پروژه های خیر ساز عنوان کرد و افزود: هم اکنون از 501 پروژه که در استان داریم، 334 پروژه خیرساز و مشارکتی است، در عین حال که بالغ بر 260 پروژه فعال و 240 پروژه متوقف داریم که با ورود خیران و اختصاص اعتبارات دولتی باید به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه از خرداد تا شهریور 97، افزایش قیمت در بازار ساخت و ساز داشتیم و هزینه های ساخت و ساز مدارس حدود 3 برابر شد، خاطرنشان کرد: با این وجود مشارکت خیران نه تنها کاهش نیافت بلکه نسبت به سال قبل 20 تا 25 درصد رشد داشته است.

میربد درخصوص جذابیت فضای فیزیکی مدارس برای دانش آموزان، اظهارکرد: یکی از محورهای فعالیت های ما طرح مدرسه سبز است که 7 محور دارد و باعث می شود فضای فیزیکی مدارس به گونه ای طراحی شود که ارتباط مؤثرتر فضا و دانش آموز برقرار شود.

وی با اشاره به شروع طرح مدرسه سبز به صورت پایلوت در اصفهان، اعلام کرد: ضوابط و دستورالعمل های این طرح تا آخر سال ابلاغ می شود، و سازمان نوسازی مدارس کشور برای اولین بار این کار را آغاز کرده و با بومی سازی استانداردهای ساخت و ساز، قرار است دستورالعمل و ضوابط به ادارات کل نوسازی مدارس در استان ها ابلاغ شود.

آغاز عملیات اجرایی اولین مدرسه سبز اصفهان در سال آینده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اعلام اینکه اولین مدرسه سبز در استان اصفهان در مراحل نهایی طراحی است و سال آینده عملیات اجرایی احداث آن آغاز می شود، گفت: در بقیه مدارس استان نیز این ضوابط را رعایت می کنیم.

وی صنعتی سازی را یکی دیگر از برنامه های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان برشمرد و گفت: این برنامه با جدیت پیگیری می شود تا به موازات حذف مدارس سنگی و کانکسی، اقدام به صنعتی سازی مدارس کنیم.

میربد در ادامه با اشاره به کمبود نیروی متخصص در مجموعه نوسازی مدارس کشور و نه فقط اصفهان، گفت: این موضوع انجام فعالیت های تخصصی ما را دچار وقفه می کند و حجم بالای کار زیاد و تخصصی به دوش همکاران ماست. امیدواریم با به روز شدن ضوابط و مقررات فنی ساخت و ساز و مالی و توجه به ظرفیت های اجرایی با نیروی انسانی که در اختیار داریم بتوانیم همچنان کارآمد و به روز رو به جلو حرکت کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان همچنین بر مدیریت نگهداری فضاهای آموزشی و پرورشی تاکید کرد و افزود: باید با یک تفکر واحد توسط بهره برداران، فرهنگ نگهداری حین بهره برداری از فضاهای آموزشی از سوی دانش آموزان و اولیای مدرسه تقویت شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم فراهم باشد، اتمام و بهره برداری از پروژه های آموزشی و پرورشی در سطح استان دو تا سه سال به طول می انجامد، گفت: پروژه های نیمه تمام با متوسط 50 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف هستند، اما قطعاً رقم بالایی برای تکمیل و بهره برداری آنها نیاز هست.

توزیع آموزشگاه ، کلاس و دانش آموز :

ابتدایی دوره اول و دوم

 تعداد کلاس :14006 تعداد دانش آموز : 362770 درصد دانش آموزان 55.2%
 
 

متوسطه دوره اول و دوم

تعدادکلاس: 13090 تعداد دانش آموز : 293975 درصد دانش آموزان 44.8
 
 

جمع کل دولتی

تعدادکلاس: 27096 تعداد دانش آموز : 656745 درصد دانش آموزان 100%
 
 

لینک های مرتبط

  • 1
  • 2
  • 3

آخرین به روز رسانی سایت

«
»

آدرس بر روی نقشه

 

آمار بازدید

امروزامروز863
دیروزدیروز1368
هفته جاریهفته جاری7492
ماه جاریماه جاری36283
کل بازدیدکل بازدید1993835

اطلاعات تماس

اصفهان ، خیابان باغ گلدسته ، روبروی بازار هنر ، اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان
031-32222889
031-32223092
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید